A Google Magyarország és a Turizmus.com digitális konferenciára kaptunk meghívást

A konferencia témái nem kizárólag a turizmusban közvetlenül érdekelt felek számára volt hasznos, hanem minden kis- és középvállalkozás vezetőinek, marketingkommunikációs munkatársainak, vállalkozói ambícióval megáldott magánszemélyeknek is. Beszámoló.

Kép:  Grow with Google a konferencia szlogene előtt Németh Andrea a konferencia háziasszonya

Szerző: Fehér Gyula

A Turizmus.com beszámolójának bemutatása előtt személyes beszámolóval jelentkezem. A La Fabbrica Étterem kitűnő helyszínt biztosított a kánikulai melegben is. A meghívó felek igazán profi előadókat hívtak meg és valóban érdekes előadásokkal ismerkedhettek meg a résztvevők. Az a fajta félsz, hogy túl sok digitális információval ömlesztik le a hallgatóságot, hamar elillant, amikor logikusan felépített előadások sorra kerültek. Sok fiatal mellett jelentős számban voltak jelen más generációk is, – ahogy azt itt is hallhattuk: ” a digatalizációhoz való hozzállás nem feltétlenül korfüggő”.

A rendezvény főbb témakörei a következők voltak:

  • Magyarországi turizmus számokban – melyek az aktuális trendek?
  • Miért érdemes online stratégiát építeni?
  • Milyen ingyenes eszközök segítenek a marketingben?
  • Hogyan kerülhet fel a Google térképre és milyen lehetőségeket rejt a Google My Business?
  • Hogyan lehet hatékonyan hirdetni a Google Ads segítségével?
  • Beszédes adatok – hogyan építsünk adatokra és statisztikákra?
  • Esettanulmányok, példák turisztikai területről.

Kép: A hirdetési rangsor sokak számára komoly kihívás

A viszonylag könnyen emészthető előadásokat idővel kinek-kinek saját magának kell összefoglalnia elsőkörben. A konferencia végén lezajlott kerekasztalbeszélgetés személyes hangvétele oldotta az előadások nagyrészt szakmai hangvételét.

Kerekasztal utáni fontosabb összegzés:

  • Minőségi megjelenés fontossága az ingyenes Google felületeken
  • Rendszeres adatmérés és azok elemzésének fontossága
  • A minőségi szolgáltatás/termék erősödő igénye
  • „Aki nem fejleszt, az lemarad”

A Turizmus.com részletes beszámolója itt található.