A magyar Közlönyben megjelent kormányrendelet Kékestető fejlesztéséről

A kormány elfogadta a Mátra-Bükk kiemelt turisztikai fejlesztési térséggé nyilvánításához szükséges koncepciót, valamint a Kékestető fejlesztési programjának elkészítéséről szóló előterjesztést.

Kékestetői sípályákról és környékéről a drónfilm 2017. december 17-én készült.

Kékestető (2017-12-17)

Légi felvétel az ország legmagasabb pontjáról, Kékestetőről! Nagy hó, gyönyörű kilátás, a ködös felhők jöttek, mentek, de mi próbáltuk kihasználni, hogy egy csipetnyi téli hangulatot eljuttathassunk minden kedves néző otthonába is. :)Köszönjük a megosztásokat!

Közzétette: S.AnitaPhoto & CusitoDrone – 2017. december 18.

Kormányhatározat:

Hivatkozás: Magyar Közlöny 2017.évi 232. szám. 39556. oldal.

December 16-án már beszámoltunk  a kormánydöntésről, kormányhatározat ma jelent meg a Magyar Közlönyben.  Reméljük, a megvalósítás nem várat sokat magára!

A kormányhatározat szerint a nemzeti fejlesztési miniszter feladata, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökséggel közösen 2018. február 28-ig készítse el a Mátra-Bükk kiemelt turisztikai fejlesztési térségre vonatkozó szakmai javaslatát.

2018. június 30-ig Kékestetőre vonatkozó fejlesztési program kerül összeállításra.  A határozatban Mátraházát és Kékestetőt összekötő kabinos felvonó létrehozása is nevesítve van. A négyévszakos kabinos felvonó kis helyigénnyel, csendes, károsanyag kibocsájtás-mentes közlekedési eszköz, mely kiváltja az eddigi gépkocsi, autóbusz terhelést.

Az előterjesztés  – az említett kabinos felvonón felül –  további 9 fejlesztési elemet tartalmaz Kékestető vonatkozásában:

  • Szánkó és kerékpáros pálya kialakítása a déli sípálya környezetében.
  • Az egykori északi sípálya újraindítása, csákányos felvonó létrehozása
  • 1000 férőhelyes parkoló kialakítása Mátraházán.
  • A parkolási kapacitás növelése a Honvéd üdülőnél található parkolóöbölben
  • A távvezetékes vízhálózat megújításával, a hóágyú-üzemeltetés biztosításával, a hóbiztos napok számának növelése, további szállásfejlesztési projektek megvalósíthatóságának érdekében.
  • A csúcskő környezetében közösségi terek, játszóterek, hegyimentő-állomás és korszerű vizesblokkok építése.
  • A tv-toronyban a mai kor elvárásainak megfelelő nemzeti parki kiállítótér, terasz-bár és teraszos rendezvényterem kialakítása.
  • Tematikus körutak, tanösvények létesítése a klimatikus gyógyhely minősítésű Kékestetőn az itt gyógyuló betegek és az ide látogató turisták részére
  • A Kékestető első fejlesztőjéről elnevezett Csonka-villa fejlesztése

Arra vonatkozóan még nem született döntés, hogy a beruházás mikorra valósulhat meg, azonban tervezési, engedélyezési és építési időszakokat összeadva, a legkorábbi átadási időpont 2020 éve lehet.

Kis visszatekintés:

Már 1965-ben készültek tervek Mátraházát Kékestetővel összekötő felvonóról. Az eltelt több mit 50 év alatt annyi szakértésen, elemzésen ment keresztül a felvonó tervezése, hogy abból az energiából akár két lift is elkészülhetett volna.

Nemzeti Sport, 1965. január 25.

“Felvonóval Kékesre? Nem jámbor óhaj többé, hanem reális lehetőség!”

Már az 1965-ös cikkben is megjelent a négy évszakos kihasználhatóság és a környezetbarát közlekedési alternatíva szempontjai.

Képes Sport 1970 . december

“Még egy év türelem!”

 

A jelenlegi 8 darab hógyártó berendezés – jó esetben – két hét alatt tudja beteríteni a 900 méter hosszú csákányos lift melletti pálya vonalát. A hóágyú kapacitás bővítése alapvető fontosságú a gazdaságos üzemeléshez!