Jó hír: a Föld ötven országára kiterjedő felmérésben Magyarország a köszönés kategóriájában második helyen végzett, emellett a magyar ügyfelek 86 százalékára rámosolyognak. HRportál.hu tanulságos cikke.
A mosolyt fakasztó cikk jó hírekkel szolgál, hiszen a felmérések szerint a hazai üzletekben és kormányhivatalokban átlagon felüli mosolyt kapunk és a köszönés tekintetében is világelsők (másodikok) vagyunk. Ahol pótolni való akad, az a „kapcsolt értékesítés”.
Klaszterünk tagjai szinte kivétel nélkül egyfajta eladási tevékenységet folytatnak, ezért különösen érdemes meghallani: vevőkiszolgálás fejlesztésében és kapcsolt értékesítésben van további potenciál.
A vevőkiszolgálás óriási lehetőségeket rejt az üzleti eredmények javítása szempontjából. Egyre több cég fedezi fel az ebben rejlő potenciált, hiszen egy elégedett vásárló átlagosan akár 2,5-szer annyit költ egy vállalatnál, mint egy elégedetlen.
Piac és Profit régebbi cikke a témában itt.
Harmadik hasznos cikk:
A köszönés illemszabálya – Ki köszön először: a nő, a férfi, a főnök vagy az idős ember?