A kormány csütörtökön elfogadta a Mátra-Bükk kiemelt turisztikai fejlesztési térséggé nyilvánításához szükséges koncepciót, valamint a Kékestető fejlesztési programjának elkészítéséről szóló előterjesztést.
Ami az ütemezést illeti:
A kormányhatározat szerint a nemzeti fejlesztési miniszter feladata, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökséggel közösen 2018. február 28-ig készítse el a Mátra-Bükk kiemelt turisztikai fejlesztési térségre vonatkozó szakmai javaslatát.
2018. június 30-ig Kékestetőre vonatkozó fejlesztési program kerül összeállításra. A határozatban Mátraházát és Kékestetőt összekötő kabinos felvonó létrehozása is nevesítve van. A négyévszakos kabinos felvonó kis helyigénnyel, csendes, károsanyag kibocsájtás-mentes közlekedési eszköz, mely kiváltja az eddigi gépkocsi, autóbusz terhelést.
Az előterjesztés – az említett kabinos felvonón felül – további 9 fejlesztési elemet tartalmaz Kékestető vonatkozásában:
- Szánkó és kerékpáros pálya kialakítása a déli sípálya környezetében.
- Az egykori északi sípálya újraindítása, csákányos felvonó létrehozása
- 1000 férőhelyes parkoló kialakítása Mátraházán.
- A parkolási kapacitás növelése a Honvéd üdülőnél található parkolóöbölben
- A távvezetékes vízhálózat megújításával, a hóágyú-üzemeltetés biztosításával, a hóbiztos napok számának növelése, további szállásfejlesztési projektek megvalósíthatóságának érdekében.
- A csúcskő környezetében közösségi terek, játszóterek, hegyimentő-állomás és korszerű vizesblokkok építése.
- A tv-toronyban a mai kor elvárásainak megfelelő nemzeti parki kiállítótér, terasz-bár és teraszos rendezvényterem kialakítása.
- Tematikus körutak, tanösvények létesítése a klimatikus gyógyhely minősítésű Kékestetőn az itt gyógyuló betegek és az ide látogató turisták részére
- A Kékestető első fejlesztőjéről elnevezett Csonka-villa fejlesztése
Arra vonatkozóan még nem született döntés, hogy a beruházás mikorra valósulhat meg, azonban tervezési, engedélyezési és építési időszakokat összeadva, a legkorábbi átadási időpont 2020 éve lehet.
A határozatot Horváth László, a térség országgyűlési képviselője ismertette Gyöngyösön.
Kormánydöntés a Mátráról és Kékestetőről
Kormánydöntés született a Mátráról és Kékestető fejlesztéséről – megépül a felvonó!A kormány szerdán elfogadta a Mátra-Bükk kiemelt turisztikai fejlesztési térséggé nyilvánításához szükséges koncepció, valamint a Kékestető fejlesztési programjának elkészítéséről szóló előterjesztést. A Szövetség a Mátráért Mozgalom legújabb szövetségese: Magyarország Kormánya! Köszönöm mindenkinek az elvégzett munkát!A Mátra fejlesztését illetően évtizedek óta nem született hasonló jelentőségű döntés!
Közzétette: Horváth Laci – 2017. december 15.
Kis visszatekintés:
Már 1965-ben készültek tervek Mátraházát Kékestetővel összekötő felvonóról. Az eltelt több mit 50 év alatt annyi szakértésen, elemzésen ment keresztül a felvonó tervezése, hogy abból az energiából akár két lift is elkészülhetett volna.
Nemzeti Sport, 1965. január 25.
„Felvonóval Kékesre? Nem jámbor óhaj többé, hanem reális lehetőség!”
Már az 1965-ös cikkben is megjelent a négy évszakos kihasználhatóság és a környezetbarát közlekedési alternatíva szempontjai.
Képes Sport 1970 . december
„Még egy év türelem!”
A jelenlegi 8 darab hógyártó berendezés – jó esetben – két hét alatt tudja beteríteni a 900 méter hosszú csákányos lift melletti pálya vonalát. A hóágyú kapacitás bővítése alapvető fontosságú a gazdaságos üzemeléshez!