Európa fővárosaiban is egyre több kabinos felvonó épül

Londonban 2012 óta, Párizsban és Amszterdamban pedig 2025-től, mint elektromos tömegközlekedési alternatíva, működhetnek a síterepeken már megszokott kabinos felvonók.

A 4,5 kilométer hosszú utat a helyi közlekedési hatóság, ( Île-de-France Mobilités) szerint kb. 15 perc alatt fogják megtenni a kötélpálya tízüléses kabinjaiban utazók, 2025-től

Emirates Air Line

2021-ben Amszterdamban is döntés született egy másfél kilométer hosszúságú kötélpályáról, amely 2025-re épül meg, és az IJ folyón át az Amsterdam-West és Amsterdam-Noord városrészeket köti majd össze.

Leginkább sípályák vagy hegyvidéki turista látványosságoknál ismeretek a kabinos felvonók, azonban egyre több hely van a világon, ahol a közösségi közlekedés részét képezik. Leginkább Dél-Amerika és Kína gyorsan növekvő, hegyvidéki városaiban váltak valóra a fejlesztések.

Bolívia, La Pazban a kabinos kötélpálya teljes hossza 17 kilométer

Az ilyen irányú törekvéseket és ötletek létjogosultságát már német tanulmányok is alátámasztották, ha az építési-, fenntartás költségeket, a beépítés mértéket, a környezetre gyakorolt hatását vagy az üzemeltetésből adódó környezeti terhelést (zaj, szén-dioxid) vesszük alapul. -írja az Indóház Közlekedési Lap- és Könyvkiadó online közlekedési, logisztikai hírportáljának tavaly megjelent cikkében.

Nálunk, Magyarországon a Mátraháza-Kékestető közötti (kb. 1.8 km) szakasz megépítése már eléggé időszerű lenne, hiszen a kabinos felvonó kiválthatná a károsanyag kibocsátású közlekedési eszközöket, ezzel is kímélve a természetet. Sajnos azonban a tervek valamiért mindig a fiókban landolnak…itthon, Magyarországon.