A fókusz az értékesítésre és a marketingre helyeződik át az MTÜ-nél, a kormány hétfőn megjelent kormányrendeletének megfelelően.
Kell egy kis idő mire felfogja a hazai turisztikai szakma az irányváltás céljait
Kép: Havas-Nádas Kupa / Eplény, 2018. március 24.
A „kiemelt turisztikai fejlesztési térségek” megszűnnek.
Az eddigi 5 kiemelt fejlesztési térség után 11 turisztikai térség létrehozásáról döntött a magyar kormány. A térségek kijelölésével a cél a turisztikai feladatok ellátásának hatékonyabbá tétele, jól kommunikálható és körülhatárolható fogadóterületek létrehozása a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiával összhangban.
Könnyid László, az MTÜ vezérigazgató-helyettese sajtótájékoztatón elmondta: a világjárvány új helyzetet teremtett a turizmusban, ezért hazánk még inkább fókuszálni fog a belföldi turizmusra.
Az MTÜ honlapján megjelentek szerint hangsúlyosabb bizonyos marketingelemek, mint az imázs, az arculat, a márka, a piaci pozíció, és az értékesíthetőség. Ehhez kapcsolódóan a GINOP 1.3.4. keretében 4 milliárd forintos uniós forrás felhasználásával folyamatban van mind a 11 térség desztinációfejlesztési stratégiájának, imázsának, arculatának, márkájának kialakítása, piaci pozíciójának meghatározása. A Turizmus.com szerkesztőségének arra a kérdésére: a most nevesített turisztikai térségekbe nem került, de turistákat szintén fogadó településeket mivel tudja biztatni az MTÜ, a vezérigazgató-helyettes elmondta, a lehatárolás valójában annyit jelent, hogy ezek a térségek turisztikai marketingszempontból önállóan értelmezhetők, a kimaradóknak az a „feladatuk”, hogy a közelükben található turisztikai térségekkel szoros kapcsolatot alakítsanak ki, a hálózatosodás jegyében.
A Turizmus.com tegnapi napon megjelent cikkében kiemeli: jönnek a térségi desztinációmenedzsment szervezetek. A helyi összefogásra alapozva, a hálózatosodás elvei mentén, de egészen új működési modell szerint áll majd fel a 11 térség desztinációmenedzsment szervezete, amelyekre a marketingen túl óriási feladat hárul majd a turizmus helyi szereplőinek szemléletformálásában is – hangsúlyozta Könnyid László.
Az egyes turisztikai térségek leírását itt.
Szerkesztői komment
Nehezen értelmezhető tisztán az, hogy „A turizmus fejlődési pályája új szakaszba lépett, mostantól új szemléletmód érvényesül. Ezt tükrözi az is, hogy a térségek neveiből kikerült a „kiemelt” és a „fejlesztési” szó.” Az eddigi kiemelt fejlesztések helyett a központi marketingre költ el az MTÜ 4 milliárd forint, rövid időn belül. Cikkünk nyitó képe nem véletlen.
A „kiemelt turisztikai fejlesztési térségek” megszűnnek.
Ilyet se láttak sokan a világban – nem véletlen a közel 30 ezer megtekintés: